Pozitív kampány

Épphogy elkezdődött a választási kampány, de már látható – és látható volt az elmúlt hónapokban is, hogy a jelenlegi parlamenti pártok ugyanazon választási technikát és stratégiát alkalmazzák, mint a rendszerváltás óta folyamatosan, ez pedig a negatív kampány.

A televízióból, internetről, a rádióból és plakátokról semmi más nem olvasható, látható vagy hallható, minthogy ezen pártok egymás programjait, tetteit, javaslatait, és – ami a legrosszabb – egymás jelöltjeit ócsárolják, kritizálják, olykor már nyomdafestéket nem tűrő módon.

Sajnos egyértelmű, hogy hazánkban a politikai kultúra a kampányok tekintetében minden erkölcsi és stilisztikai szintet alulmúl, és látható, hogy mindez pontosan azokat az embereket – a választókat – zavarja a legjobban, akikről viszont éppenhogy szólnia kellene egy kampánynak.

A Zöldek Pártja ragaszkodik a teljes kampányidőszakban tanúsított magatartásában, cselekményeiben és nyilatkozatiban ahhoz, hogy kizárólag a saját programjával és saját jelöltjeivel foglakozik, és nem kíván negatívan reagálni más pártok jelöltjeire és programjára. Határozott álláspontunk ugyanis, hogy a választókat nem arról kell győzködni, hogy a másik jelölt vagy párt miért rossz, hanem arról kell őket tájékoztatni, hogy mi mit szeretnénk elérni, és mihez szeretnénk kezdeni abban az esetben, ha a választók bizalmat szavaznak nekünk.

A politikai szereplőknek ugyanis végre tudomásul kell venniük, hogy a magyar választópolgárok nem egyszerű “fogyasztók”, hanem gondolkodni és dönteni képes emberek, akik teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy mit és kit szeretnének látni a magyar országgyűlésben az elkövetkezendő négy évben.

Szólj hozzá!